18 Şubat 2012 Cumartesi

YAYLA ÇORBASI

YAYLA ÇORBASI





Malzemeler;

v  10 s.b. su
v  2 ç.k. un (tepeleme)
v  1,5 ç.b. pirinç
v  1 s.b. yoğurt
v  1 yumurta sarısı
v  1 yemek kaşığı margarin
v  1 yemek kaşığı kuru nane veya kekik
v  tuz
v  pul biber

Hazırlanışı;

1. 9 su bardağı su , ayıklanıp yıkanmış pirinçler ile pişine kadar kaynatılır.
2. Beyazından ayırdığımız yumurta sarısını ayrı bir kapta yoğurt ve un ile krema kıvamına gelene kadar çırpılır.
3. Çorbanın suyundan bu karışıma yavaş yavaş biraz ilave edilirki yoğurt birden o kaynar suda kesilmesin.
4. Bu karışım ılınmış olan çorbaya ilave edilir ve kaynatılır.
5. Çorba piştikten sonra tuzu  ilave edilir. Eğer önce ilave edersek çorba kesilir.
6. Margarin bir tavada kuru nane veya kırmızı biberle kızdırılır.
7. Kızırılan bu karşım çornanın üzerine dökülerek servis yapılır.


Not: Ben pirinç yerine şekilli şehriyelerden kullandım  bu yüzden önce suyu kaynattım sonra şehriyeyi attım ve diğer sıraları aynı izledi, çorbayı servis ederken evde hazırladığım kızarmış ekmek parçlarını üzerine döküp sonra yağı gezdirdim.


Afiyet olsun

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder