15 Şubat 2012 Çarşamba

YEŞİL ÇAY

Bu soğuk kış günlerinde içinizi ısıtacak lezzetli, mis kokulu bir çay içmek ister misiniz? 
Ayrıca formunuzu korumaya da yardımcı, hepimizin bildiği bir çay  ''yeşil çay''. Her yerde kolaylıkla bulabileceğiniz yeşil çay aslında değişime açık bir çay yani demlenirken içine attığınız karanfil ve/veya tarçın ona lezzet koku katarak başka bir çaya da dönüştürüyor. Ben poşet çayları sevmiyorum, aktardan ya da marketlerden paket halinde büyük yapraklı yeşil çayı almayı tercih ediyorum. Arzuya göre ister tem demlikte ister kara çay gibi de servis edebilirsiniz. Benim yeşil çay için ayrı bir demliğim var onu kullanıyorum.

Malzemeler



v  1lt.su
v  2 tatlı kaşığı yeşil çay
v  arzuya göre;
v  4 karanfil,
v  2 çubuk tarçın,
v  2-3 dilim yeşil elma,
v  3-4 halka limon (enlemesine halka halka kesilmiş)

Suyu çaydanlığa koyup, kaynatın. Kaynadığı zaman altını kısıp içine yeşil çayı atın , arzuya göre bu 2 kaşıktan fazlada olabilir. Eğer tarçınlı yapmak istiyorsanız, tarçın ve/veya diğer malzemeleri su soğukken koyun ki kokuları çıksın, zaten kaynarken o hoş kokular burnunuza gelecektir:)





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder